2015. március 2., hétfő

A legkényelmesebb közösségi virtuális kispad

Mivel jelenleg nincs kispad ahol ülhetnék, nekiindultam virtuális kispadot keresni magamnak a közösségi hálón, és egy igazi gyöngyszemre akadtam a facebookon. A Soccer Manager 2015 nevű on-line és offline móddal is rendelkező játék nekem kapásból a régi klasszikus CM szériát juttatta eszembe. 
Emlékszem, hogy mennyit függtem rajta anno, sőt néha unalmas napjaimon még most is előkaparom a fiók mélyéről, hogy Zidane-t visszavigyem a Juventusba és megnyerjük a BL-t.

A Soccer Manager 2015-nek a fejlesztőgárdája a Soccer Manager Ltd. nevet viseli, de ahogy írják, ez egy közösségi managerjáték, ami böngészőben játszható(Telefonos app is van, ami letölthető a google store-ból). Az adatbázisa nyilvános, így akinek ereje és ideje van, akár saját bajnokságokat is beírhat a játékba, és kedvére használhatja és segíthet be pl. a fordításba! (a játék magyar nyelven elérhető, de a fordítás kb. 70-80%-os egyenlőre)
A kispadra offline és online módban ülhetünk le. Az offline rész a klasszikus CM sorozatra hajazó manager. A mérkőzések real-time folynak, az események feliratozva pörögnek(az ígéretek szerint lesz 2D megjelenítés is). 

Fontos megjegyezni, hogy számtalan bajnokság közül választhatunk a bosnyáktól a spanyol 2. osztályig(sajnos a magyar bajnokság még nincs benne, de szerintem ami késik, nem múlik). Az edzésrendszerbe még nem sikerült annyira belenézni, hogy érdemben tudjak róla beszélni(egyenlőre csak 3 órányi játék van mögöttem), de az biztos hogy a játékosaink fejlődnek, és visszafejlődnek az edzésmunkához mérten, valamint a korosodó játékosaink képességei az évek múltával csökkennek. Ami számomra kicsit hiányos volt, és fájó pont, hogy csak előre meghatározott felállások közül választhatunk, és taktikában sincsen annyira sok variációnk. Persze ahhoz képest, hogy teljesen ingyen játszhatunk, ez is bőven megteszi. Választhatunk hogy legyen-e lestaktika, szoros emberfogás, esetleg irányító, vagy kifejezett befejezőcsatár, tehát azért van lehetőségünk taktikázni. 

Az átigazolásoknál én nem nagyon tudtam akadályba ütközni, viszonylag egyszerűen és gyorsan le tudunk igazolni egy-egy játékost (persze a csapatunk „repultációja” számít).  Összességében azt kell mondjam nem könnyű a játék, de van egy olyan retro feelingje, ami oda ttud tapasztani a képernyő elé.
A játék online része ennél izgalmasabb, mivel (pénz ellenében) bajnokságokat hozhatunk létre amihez emberek csatlakozhatnak és élő emberek irányítják a csapatokat. Lényegében a játék itt felépítésben nem különbözik az offline módtól, csak annyiban, hogy teljesen valós időben játszódik a dolog. Egy héten általában 2 mérkőzést kell játszani, és természetesen az átigazolások is lassabbak, körülményesebbek. Itt tenném hozzá azt, hogy itt az online részben viszont elérhetők a magyar bajnokság csapatai, és nyugodtan próbálhattam megvenni Varga Józsefet a Debrecenből. Sajnos még meccset egyenlőre nem játszott a csapatom, így arról nem tudok beszélni, de szerintem különbség itt sem lesz az offline módhoz képest.



Ui.: Aki szeretné on-line ellenem tolni, megtalál a 2666-os számú Olasz bajnokságban (ID: 68920) az 1. osztályban a Chievo Verona managereként. Hozzáteszem, nem sok esélyem van a bentmaradásra, mert 3 fordulóval a vége előtt vettem át a csapatot, 4 pontra a bentmaradást érő helytől és az utolsó 3 meccsen a Juve, az AC Milan és a Lazio lesznek az ellenfeleim. De a jó manager ezt is kibekkeli… Talán…