2015. január 27., kedd

"ZS" Licensz

Előre leszögezem a következő írásom olyan, hogy akinek nem inge nem veszi magára. Ugye van ebben a csodás országban az új edzőképzés, ami szigorú, és nem egyszerű. Felvételi van!!! Én már ezen önmagában kiakadtam, hgoy felvételit tartanak, mintha minimum egyetemre készülnénk. Amikor 2 éve jelentkeztem, nem vettek be a képzésbe, merthogy túl alacsony osztályú csapatnál edzősködök, majd következőre. A következő alkalommal sem sikerült bekerülni, úgyhogy hanyagoltam is egy ideig, aztán idén közölték, hogy nem indul tavasszal, mert csak 18 ember jelentkezett(20 embertől indítják, de a felső létszámhatár 30 fő)... Na de nem is erre akarok kilyukadni. Hanem arra, hogy kiből lesz edző... Ugyanis van jópár ismerős úr és hölgy, akiknek megvan eme csodás papírjuk és úgy dolgoznak, hogy egy egyeneset nem tudnak amúgy labdába rúgni... Ezzel nem is lenne baj, mert ez alapvető pedagógiai és taktikai érzék nélkül is művelhető dolog tud lenni, ha kegyetlen sokat tanul az ember. De! Mi van azzal aki az utánpótlásban helyezkedik el? Mert oké, hogy egy felnőtt, vagy ifi korú játékosnak nem kell megtanítanod, hogy hogyan lőj kapura külsővel... De egy 8-10-12 éves forma fiúnak vagy lánynak hogyan tanítod meg, ha te sem tudod megcsinálni? Persze lehet, hogy csak az én fejemben létezik az, és én hibáztam amikor a kis srácoknak egyenként mutattam meg, hogy hogyan tartsa a lábát, és a cipője melyik részével találja el a labdát. De engem ez egyrészt zavar, másrészt valamilyen szinten azért felháborít. Mert hogy akarunk újra futball nagyhatalom lenni, ha az utánpótlásképzésünk ilyen? Arról nem is beszélve, hogy milyen emberek ülnek sokszor ezeken az amúgy rendkívül fontos kispadokon. Az hogy emberileg nullák, emellett pedagógiailag sincsenek a toppon, és ráadásul a taktikai érzékük is addig jut el, hogy "úgy kell játszani mint a Real Madrid!". Persze jogos, senki sem születik Sebes Gusztávnak, vagy éppen Mourinhonak, és szükség van a papírokra és továbbképzésekre, de sajnos itt is a "puszipajtások" és "bevásárlósok" vannak előnyben.
Mielőtt támadás érne. Igen, kicsit bánt, hogy megint nem lesz meg a papírom, és ugye papír nélkül maximum a megye IV-ben edzősködhetek "félhivatalosan", ahelyett hogy olyan helyen helyezkednék el ahol érhet is valamit az amit magamra szedtem az edzőségről az utóbbi években...