2015. január 29., csütörtök

Add el magad!

Ahogy a mai világban már megszokott, minden a marketingről és a reklámról szól. Sajnos ez a sportban és a futballban is egyre inkább így van, és itt most nem arra gondolok, hogy a Józsika árát minél feljebb kell húzni, és nem 2 lyukas labdáért eladni, hanem kérni érte minimum egy fél tehenet... Hozzáteszem vannak ezen a szinten is zseniális húzások, például az a (ha jól emlékszem talán Norvég) játékos, aki e-bayen hirdette meg magát eladásra... Szóval ha nagyot akarunk húzni, akkor Józsikát feldobjuk vaterára és ott adjuk el, mert arra tuti ráharap a média. És akkor ilyen átvezető után oda is értem, ahova ki akartam lyukadni. Manapság szponzort találni egy csapatnak nem egyszerű. Ha van ismerős akkor a TAO keretein belül még csak-csak megoldja az ember (bár TAO sem lesz már sokáig), de amúgy szinte lehetetlen. Ahhoz, hogy szponzor legyen, eladhatóvá kell tenni a csapatot. Erre a legjobb módszer a közösségi média, ugyanis hatalmas a "felvevő közönség". Persze a nagyobb érdeklődéshez jó kampány kell. Én személy szerint ezt megoldottam anno a saját csapatommal, amikor kikerültem Trollfocira, mint a magyar "Márcsellólippi", öltönyben szivarral a kézben egy Megyei Iv. osztályú meccsen, a kispadnál állva. De ugyanígy ki lehetne aknázni ezeket a lehetőségeket minden csapatnál egy kis kreativitással. Példának okáért: ha van egy női csapatunk, ott a nagy számok törvénye alapján akad egy-két szép lány. Na akkor szerzünk egy fotóst, és kidobunk mondjuk egy naptárat, vagy csak egy fotósorozatot. Egyből felkapja a média, és egy héten belül garantáltan ott leszünk a Nemzeti Sport on-line egyik cikkében. A szponzorkérdésben pedig pofátlannak kell lenni. Én a Coca-Colától az Adidas-on át, a helyi hentesig mindenkinek levelet írtam, hogy van egy csapatom amit saját pénzből üzemeltetünk és kéne a segítség a fenntartáshoz (amit persze nem sok mindenkitől kaptunk). A nagy cégek közül, egyedül a Puma volt az, aki hatalmas engedménnyel ellátott árlistát küldött nekünk a cuccairól, hogy ők ennyivel tudnak hozzájárulni a sikeres működéshez. De a helyi, kisebb cégek közül volt aki pénzzel beszállt a buliba, hála a nagy facebook-os érdeklődésnek ami a csapat iránt mutatkozott. Ebben a világban erről szól minden.
Az árut el kell tudni adni, ami reklám nélkül lehetetlen. És igen, a rossz reklám is reklám, de a jó még jobb, akkor is ha egy futball csapatról van szó...